Geram dengan 5.5.13

Assalamualaikum.

 

Egypt tengah Asar waktu semua orang duk post pasal update keputusan PRU.

Aku sakit hati sorang-sorang dalam bilik sebab yang aku nak bukan kemenangan mana-mana pihak dalam PRU yang berteraskan demokrasi ni. Aku tahu mereka hanya menanam janji berbenihkan maslahat yang begitu duniawi.

Aku nak KHILAFAH sahaja sebagai pembela umat Islam. Hanyalah KHILAFAH yang akan menerapkan syariat Allah. Bukan demokrasi.

Adrenaline rush. Bukan sebab tunggu biru atau hijau nak menang.

Aku dah ketar ni sebab terlampau sedih dan kecewa dengan umat Islam sendiri yang tidak memahami erti KHILAFAH. Yang tidak faham dan tak tahu thariqah sebenar Rasulullah saw dalam membina negara Islam.

Oh. Patut la. Diorang nak bina negara berkebajikan.

Demokrasi akan tetap preserve the idea of separating the religion from life and the state.

Penat la aku tengok Islam terus diringan-ringankan macam ni.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s