Aku Sayang

Assalamualaikum.

Aku dulunya mencari.

Allah pun temukan aku dengan benda yang aku cari.

Di dalamnya ada manusia-manusia yang sentiasa terarah mencari kebenaran.

Termasuk aku, alhamdulillah.

Allah mengikat aku dengan mereka semua dengan ikatan yang diredhaiNya; ikatan akidah.

Sungguh aku tak main-main dengan kenyataan ini.

Aku yakin ikatan akidah yang melahirkan apa yang dikatakan orang “cubit peha kanan, peha kiri terasa jua.”

Yang aku tak pernah rasa selama ni, melainkan hanya untuk ahli keluarga aku sahaja.

Aku bersyukur Allah mengurniakan aku ‘ahli keluarga’ juga di sini.

Yang semuanya menjadi kakak dan abang aku.

Yang aku terlalu sayang.

Yang aku rindu.

Yang aku tak sanggup biarkan sekiranya mereka terpesong.

Yang aku tak dapat tengok kalau mereka terseksa.

Walau yang seorang tu gelap. Aku putih. Dia kelabu. Yang itu kuning.

Walau yang itu rabunnya tinggi power. Aku pulak hidup je walau spek patah.

Hanya akidah yang mengikat kami.

Dan tiba masa ujian datang.

Entah. Hanya kepada Allah aku sandarkan segala penyelesaian.

Aku tak tahu.

Asal jangan dakwah ni berhenti.

Advertisements

Tabiat yang Akan Membuatkan Mak Susah Hati

Assalamualaikum.

Still got one more paper before I can say MERDEKA.

Tapi. Aku tengah tak larat gila ni.

Berbekalkan secawan Nescafe segera dan sebungkus kek vanila cinonet (yang bukan aku beli, Sister Ain yang bagi) aku dapat la sikit tenaga nak menulis.

Ni la tabiat yang akan buat mak aku susah hati. Tak makan. Bukan tak ada duit, bukan tak ada makanan.

Aku tak makan.

Heh. Tabiat makan dah berubah dah. Say alhamdulillah for that, because i lost my weight.

Masa second year aku besar kot. Asyik makan dua puluh empat jam tak berhenti. Kecuali tidur je aku tak makan. Mak ayah tengok pun terkhejot mak bila balik Malaysia.

Sekarang ni, aku hanya akan makan bila aku ingat je. Most of the time aku lupa la.

Macam mana nak study kalau macam ni?

Mujahid Mujahidah Bukan Geng Jiwang dalam FB

Assalamualaikum.

“Jangan nak ber-cinta-ana-enti la sangat…”

My seniors (they are husband and wife) always remind me with the sentence kekeke. Despite of the reminder, they tease me with a guy (my classmate actually) at the same time. >.<

They wanna see me get married ASAP hahaha…

It’s good to get married early but manifesting the eagerness (oh wow dahsyatnya vocab I hari ni) to have partner in FB is not.

Contohnya…

Credit: Datin Orchid isteri Tan Sri A
mohon terasa

Kekeke…

And actually there’s story together with this photo. Copy paste sudah!

Bismilillah 

Mahmoud al-Halabi pada dulunya merupakan seorang pemandu bagi isteri seorang menteri Syria yang lama. Manakala Nour al-Hasan pula dulunya merupakan pendandan rambut. Di awal kebangkitan Syiria, pemberontakan dalam diri mereka masing-masing membawa mereka bersama untuk menjadi pejuang di Aleppo dalam melawan tentera basyar al-asad.Mahmoud merupakan pejuang barisan hadapan (frontliner) di kawasan tersebut. Dia dulunya pernah diseksa rejim basyar dan dibuang Negara ke Libya dek kerana bercinta dengan anak perempuan menteri basyar. Semasa di Libya, Mahmoud berjuang bersama pejuang di Libya dalam melawan gadaffi. Dan di situlah beliau belajar seni-seni ketenteraan. Kini, ilmu peperangan yang dimilikinya digunakan untuk menyokong perjuangan mujahidin dalam menjatuhkan basyar dan menegakkan Daulah Khilafah!

Nour yang dulunya merupakan pendandan rambut merupakan seorang anak perempuan kepada pegawai tertinggi basyar. Beberapa bulan lanjutnya kebangkitan Syria, Nour mendedahkan maklumat rahsia kejijikan dan kerosakan yang berlaku dalam rejim basyar di facebook menggunakan id palsu lantas menyebabkan beliau dipukul dan diseksa oleh keluarganya sehingga beliau terlantar di hospital. Selepas beliau sembuh sedikit, beliau kembali dikurung dan diseksa di rumahnya. Berita ini tersebar kepada para pejuang menyebabkan Mahmoud datang menyelamatkan Nour, dan membawa Nour menyertai kumpulan pejuang Islam.

Nour dan Mahmoud bersama-sama pejuang lain giat menyampaikan kesedaran kepada rakyat untuk bangkit. Mahmoud berkata, “kami mula menyeludup senjata bersama, saya mengajarkan Nour bagaimana untuk menggunakan senjata dan mempertahankan diri agar dia tidak dapat diculik oleh kroni bapanya yang berniat untuk menderanya. Kemudian Nour membuat keputusan untuk berjuang bersama dan Nour menjadi penembak tepat (sniper) bagi battalion kami.”

Baru-baru ini, Nour telah Berjaya menembak penembak tepat basyar dengan izin Allah yang sedang mencari sasaran untuk menembak pejuang. Para pejuang tidak pernah mengganggap Nour sebagai perempuan biasa, malahan para pejuang mengakui bahawa Nour adalah penembak tepat terbaik dalam battalion mereka.

Pada pandangan pertama, Nour tidak dapat dibezakan langsung samaada lelaki atau perempuan. Nour menutup seluruh wajahnya dan hanya memperlihatkan matanya sahaja, dan dengan matanya sahajalah orang lain mengetahui bahawa Nour adalah seorang wanita. Di kepalanya terdapat penutup kepala (headband) yang tertulis di atasnya kalimah syahadah, membuatkan ramai orang menganggap bahawa dia seorang pejuang lelaki dalam Jabhat al-Nusrah!

Kisah cinta

 

Mahmoud dan Nour berkahwin pada july 2012. “Ketika saya tercedera di medan perang, Nour tidak teragak-agak melindungi saya di saat tembakan terbuka (open fire) dan membawa saya ke tempat yang selamat. Secara logiknya tidak ada orang lain berani berbuat demikian, kerana bahayanya berada di tengah kawasan tembakan terbuka tersebut,” kata Mahmoud. Mahmoud menambah, “pada ketika ini lah saya membuat keputusan bahawa dialah yang tercipta untuk saya, dan kami berkahwin beberapa hari kemudian.”

Nour berkata bahawa dia berjuang hanya untuk Allah semata-mata, dan tidak akan kembali semula kepada keluarganya yang sesat.

*Rasa canggih gila perempuan jadi sniper. Buat lasik la macam ni, nak jadi sniper jugak. Hensem!

Awesome Sisterhood!

Assalamualaikum.

It is only when Allah gives you real Islam you can feel the real sisterhood. Do you know why?

Because when you return to Allah, you’ll do anything for His sake, you’ll leave anything forbidden for His sake. You wouldn’t talk back as it hurts your sister, you wouldn’t think negative about your sisters because part of it is sinful.

The true aqeedah makes you want to protect your sisters.

 

Food and Mental Illness

Assalamualaikum.

So funny huh? Y’know in FB they spread they news about those who take photo of the food before eating and Instag ’em, or FB or whatever the social pages named as… they have mental illness…….?

Err.

And well they keep sharing regardless they agree or not with the statement.

One of my friends said…

M: Takpe, tak salah nak tunjuk nikmat Allah bagi kat kita…

Homaiiii…. okay firstly the statement does blow me up. Why do you have to show off? It is nothing extravagant or exotic? It is not like you eat the still-alive-octopus (that one I would be impressed enough). Pizza je pon sayang oiii…

Why do I have to say this one is because… you don’t really think of Muslims being oppressed all around the world right? Not you la… those who show off their food in FB or Instag or whatsoever.

They can’t even get a slice of the loaf.

They don’t have proper food for their health.

And for me this is not mental illness. This is the syndrome of showing everything you have to the world. Attention deficiency?

Soaked Deeply Into The Reality

Assalamualaikum.

Now I know what is the problem that puts ‘the wall’ between me and them.

It is the Fiqh of Reality. They call it Fiqh al-Waqi’.

She said to me there’s no purpose of talking to me about all those things about democracy because I reject the fiqh al-waqi’.

Tell you what… Rasulullah saw had never teach us to judge anything based on al-Quran and Sunnah. And now you’re bragging about fiqh al-waqi’?

And you know what? The reality (waqi’) today isn’t even true, it is not the one that Allah tells us to work and strive for. Democracy isn’t even from Allah.

The reality today is no system from Islam implemented, and we can’t use any other method to establish Caliphate except from what Rasulullah had left us with. Just like how he taught us how to perform our obligatory prayer, he did teach us on how to establish Khilafah.

None of the methods other than his thariqah which is from wahyu Allah has been proven to establish Caliphate. Look at Egypt, Turkey, Indonesia… yeah the Islamic Party wins the election in the democracy but do you witness implementation of Islam in any of these countries perfectly?

Say what, people need to be cultured with the understanding of Islam before we can implement Islam?

Who do you carry out the shariah for? For Allah or for the people?

That is why public opinion is really important in establishing a Caliphate. We first tell the people about Islam starting from akidah, we tell them about the system carried out in Islam, we tell them that Islam is practically perfect, we show them the proves in the past age during the age of the Islamic Caliphate. That way people will fully understand Islam.

If you want to establish Caliphate within democracy, then you’ll never get the chance to erase the national border. You’ll be remained as Malaysian, they will remain as Syrian, Egyptian, Russian, British, American, Japanese, Korean, Indian and so many other nations created by the kufr.

If you establish Caliphate by using the thariqah of Rasulullah, you’ll find there’s no differences between us, Malaysian and Egyptian, British, Russian… our bond is only aqeedah Islamiyah.

Democracy will never establish Caliphate.

Dah Tua Dah…

Assalamualaikum.

Adik calls while I am really busy thinking about the problems. Exams… dakwah… (again I feel like crying when it comes to the problem of dakwah)

Lepas tu masalah tiket flight pulak…

And I realize… aku dah tua dah. Sebab tu banyak masalah yang merunsingkan macam ni.

Nope. Lame.

It is not because I am old. I am not even 21 yet.

Bukan. It is because Allah gives me the tests. He sends me the people who would be the factor of my strength. Of course I should be strong for the sake of Allah. But He sends me those people so that I’ll only depend on Him.

People say that I am independent. At the end of the chronology, it turns out to be that I am really depending on Allah.

 

Geram dengan 5.5.13

Assalamualaikum.

 

Egypt tengah Asar waktu semua orang duk post pasal update keputusan PRU.

Aku sakit hati sorang-sorang dalam bilik sebab yang aku nak bukan kemenangan mana-mana pihak dalam PRU yang berteraskan demokrasi ni. Aku tahu mereka hanya menanam janji berbenihkan maslahat yang begitu duniawi.

Aku nak KHILAFAH sahaja sebagai pembela umat Islam. Hanyalah KHILAFAH yang akan menerapkan syariat Allah. Bukan demokrasi.

Adrenaline rush. Bukan sebab tunggu biru atau hijau nak menang.

Aku dah ketar ni sebab terlampau sedih dan kecewa dengan umat Islam sendiri yang tidak memahami erti KHILAFAH. Yang tidak faham dan tak tahu thariqah sebenar Rasulullah saw dalam membina negara Islam.

Oh. Patut la. Diorang nak bina negara berkebajikan.

Demokrasi akan tetap preserve the idea of separating the religion from life and the state.

Penat la aku tengok Islam terus diringan-ringankan macam ni.

 

Aku Nak Khilafah Je!

Assalamualaikum.

Belum 21 pun lagi. Tak daftar pun. Dan tak nak daftar. Sampai sudah aku tak nak daftar.

Katanya suara majoriti. Majoriti maksudnya semua la, termasuk yang tua tak larat nak jalan dan bayi yang baru lahir. Sebab mereka pun tergolong dalam istilah rakyat.

Ah. Yang lebih penting bagi aku adalah hukum syariat itu sendiri.

Pedulilah korang nak kata aku biarkan kezaliman terus berleluasa dengan membiarkan pemimpin yang zalim berkuasa terus. Kadang-kadang dan sebenarnya seringkali aku terfikir, mereka yang berkompromi dan mengubah-ubah Islam ni lebih zalim.

Yang mengubah apa yang telah tetap dalam Islam ni lebih zalim, aku terlampau sakit hati sebab merekalah yang lebih menyusahkan dakwah ke arah Islam yang sebenar. Sungguh aku tak tahan dengan kezaliman yang semacam tu. Aku tak tahan melihat syariat diringan-ringankan untuk memenangkan maslahat mereka.

Sungguh, aku yakin, menangnya parti mereka itu bukan bererti kemenangan Islam. Kerana awal-awal lagi thariqah mereka sudah tidak tepat, tersasar daripada thariqah Rasulullah saw.

Kalaulah aku dapat halang bapak pergi mengundi. Nasib baik adik beradik aku pun belum berdaftar lagi, aku dapat extra empat hingga lima tahun untuk bagitahu diorang.

Mengundi tu satu kewajipan? Siapa kata? Ini mengundi dalam demokrasi, benda yang jelas dah lari jauh dari Islam yang sebenar.

Pilihanraya untuk mengangkat khalifah, ya aku akan pergi mengundi. Sebab mati tanpa baiat kepada khalifah maksudnya mati jahiliyyah.

Ini bukan mengundi untuk melantik khalifah. Ini nak lantik wakil rakyat yang akan duduk dalam parlimen dan ubah undang-undang. Kerja ubah undang-undang ni bukan kerja manusia! Hanya Allah yang berhak mengubah hukum.

Sejak jatuhnya khilafah pada tahun 1924, pernah ke korang tengok umat Islam menang peperangan mana-mana menentang orang kafir? Tak kan? Dan ramai orang bagitahu aku orang Islam tak menang sebab Islam dah tak hebat sekarang.

Kenapa Islam tak hebat? Sebab dah tak ada khilafah, dan khalifah. Sebelum kejatuhan khilafah, ada ke kita dengar umat Islam kena bantai teruk-teruk bertahun berdekad tanpa ada penyelesaian?

Tak ada, kan?

Aku cuma nak khilafah, aku tak nak negara yang lahir dari demokrasi.